נקודות חשובות כשמתכננים מטבח למשפחה חרדית

מטבח המיועד למשפחה חרדית שונה בכמה מובנים ממטבח הפונה למגזר הכללי, ולכן מאתגר יותר:

  1. שמירת כשרות – לרוב גם לא מסתפקים בכיור כפול, אלא נצרכים שני כיורים נפרדים לגמרי, מה שמייצר אתגר תכנוני משמעותי.
  2. משטחי עבודה של ממש נפרדים לבשרי ולחלבי (לקחת בחשבון שלרוב בבתים חרדיים הצד השימושי יותר הוא הבשרי) ולמשל אם עושים אי במטבח – צריך להחליט אם הוא בשרי ואז פחות מתאים לאכול עליו ארוחת בוקר, או שהוא חלבי ואז פחות מתאים לבשל עליו בשרי.
  3. כיריים. אם יש מקום רצוי לעשות כיריים קטנות של 2 להבות לצד החלבי (כאמור הבשרי יותר שימושי בדרך כלל).
  4. משולש הזהב – כולנו מכירים את המשולש: כיור-מקרר-כיריים, שכדאי לצמצם את המרחקים ביניהם ככל האפשר כדי לאפשר רצף עבודה בלי הפרעות. במטבח כשר צריך לחשב שני משולשים כאלו: משולש חלבי ומשולש בשרי.
  5. משפחות ברוכות ילדים לרוב יצטרכו יותר אחסון כלים ומזון, כך שצריך לקחת בחשבון יותר ניצול מקום במטבח, למשל ארונות עליונים גבוהים יותר מהסטנדרט, ולעיתים גם שימוש בידיות אינטגרליות כדי להקטין את בזבוז השטח בפינה שנגרם עקב הצורך להשאיר מקום לידיות המטבח. בנוסף לכך אצלנו בהחרשיה יש שילוב בין אלמנטים רבים שיחד מנצלים עד 40% יותר מנפח הארונות במטבח.
  6. בבתים חרדיים לרוב יש יותר ילדים, ואם הילדים כבר נשואים יש נכדים, ועל כן צריך להשתמש בחומרים עמידים לחזיתות המטבח. מטבחים עם חזיתות בצביעה אטומה – שלייפלאק – אפוקסי או פורניר אמנם יפים מאד, אבל פחות יתאימו לקהל חרדי, ובמקום זה אנחנו ממליצים על חזיתות פולימר שהן דומות מאד לשלייפלאק, אבל פחות רגישות לשריטות ומכות. ללקוחות שאוהבים את הסגנון המודרני – אנחנו ממליצים על פורמייקה (שיכולה להגיע כיום בשלל עיצובים חדשניים ועמידים) או ננו.
  7. פרקטיקה פרקטיקה פרקטיקה. העיצוב כמובן חשוב מאד, אבל בבית חרדי המטבח עובד שעות נוספות ומאכיל יותר פיות, ולכן התכנון חייב לשים דגש קודם כל על נוחות השימוש במטבח ועל ניצול הנפח המקסימלי של הארונות ומשטחי העבודה, ורק אחר כך לבחור עיצוב לפי הטעם. אצלנו בהחרשיה אפשרי לבחור כל סגנון עיצובי שקיים, זכוכית, עץ מלא, גרניט פורצלן, פורמייקות למיניהן, פולימר, אקרילים, חזיתות דקות, ועוד.
  8. עמידות – מכיוון שהמטבח בבית החרדי עובד שעות רבות נוספות – חובה שחומר המטבח יהיה מלביד (סנדוויץ') איכותי שעמיד בלחות, ולא להסתפק בלבידים הזולים הנפוצים שאחרי שנים מעטות יתחילו להתנפח באיזורים הרגישים. אצלנו בהחרשיה עובדים אך ורק עם סנדוויץ' מעץ אוקומה בדרגת איכות גבוהה מהמקובל, או בלבידים מעץ ליבנה (בירץ') כשבין השכבות דבק פוליאורטני עמיד בלחות.
  9. איכות של הפירזול – צירים ומגירות שכל הזמן נפתחים ונסגרים, חייבים להיות ברמת איכות מעולה, ועל כן אנחנו משתמשים בפירזול של חברת בלום תוצרת אוסטריה, שנחשבת לחברה הטובה ביותר בעולם בתחומה, ורק מהיבואן המורשה בלורן.
  10. ישנם עוד אספקטים רבים במטבח: למשל מנגנונים חשמליים (כמו לפתיחה וסגירה של מגירות קלפות, או פתרונות תאורה שנדלקים בפתיחת הארון / המגירה) מגניבים מאד, אבל עלולים להסב צער רב למשתמשים אם שכחו בטעות לכבות את המנגנון לפני שבת, ויש גם פוסקי הלכה שמורים שלא לפתוח מגירת פח בשבת, חשוב שלא למקם כלים שבירים כמו צלחות וכוסות זכוכית במגירות המטבח עקב הנגישות הגבוהה לילדים קטנים, ועוד ועוד. לכן חשוב לבחור בחברה שמבינה את צרכיו של הלקוח החרדי.

אהבת את המאמר? תענוג! נשמח אם תבחר/י לשתף :)

ידע שווה כסף!

הרשמו לקבלת עדכונים מהבלוג בכדי לקבל עדכונים על מאמרים חדשים

מאמרים נוספים

כותרת למאמר

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו

למאמר המלא »

אנחנו כאן למענכם

לכל שאלה או יעוץ אל תהססו לפנות אלינו

אוטוטו קבענו :)

מלאו פרטים ואנחנו מרתיחים את המים לקפה